মোৰ অনুভৱৰ নিয়ৰকণা কিছুমান আপোনালোকৰ মাজত মেলি দিছোঁ......আশা কৰিছোঁ সকলোৰে হৄদয় শ্পৰ্শ কৰিব........

Wednesday, 18 September 2013

"ইমান ইমান পানী - এক অনুভৱ"




যোৱা ২৫ আগষ্টত দিল্লীৰ শ্ৰীফৰ্ট অডিটৰিয়াম-২ত অনুষ্টিত হৈ যায় "ইমান ইমান পানী"নামৰ নাটখনি | মামণি ৰয়চম গোস্বামী মেম’ৰিয়েল ট্ৰাষ্টৰ আমন্ত্ৰন ক্ৰমে "অসম ভাষা সাহিত্য সন্মিলনী"ৰ তৰফৰ পৰা অনুষ্ঠিত কৰা হয় "ইমান ইমান পানী" | ২৪ তাৰিখে অসমৰ পৰা গৈ পোৱা দলটিয়ে দিল্লীবাসী ৰাইজক এখন সফল নাট উপহাৰ দিয়ে | পৄথিৱী বিখ্যাত চিত্ৰশিল্পী চালভাদৰ দালিৰ "দা পাৰ্চিচটেন্স অৱ মেমৰী" আৰু এদৱাৰ্ড মাঞ্চৰ "দা স্ক্ৰীম " নামৰ চিত্ৰ দুখনৰ ওপৰত আধাৰিত নাটখনিৰ উপস্থাপন আছিল "ষ্টাইলাইজড" | অসমীয়া , ৰাভা , বড়ো ভাষা আৰু জিবাৰিছ
ব্যৱহাৰ কৰি সংলাপ প্ৰক্ষেপণ কৰা নাটখনৰ দৈঘ্য এঘণ্টা দহ মিনিট | ৰচনা আৰু পৰিচালনা ড০ মৄনাল জ্যোতি গোস্বামী্ৰ |



ল’ৰালিকালটোৱে সকলোকে ৰিঙিয়াই মাতে | ল’ৰালিকালৰ কথা কিছুমান মনত পৰিলেই আমি নষ্টালজিক হৈ পৰোঁ | আমি আমাৰ কিছুমান ল’ৰালিকালৰ খেল যেনে ইমান ইমান পানী...গঙ্গা ৰাণী , টাংগুটি আদিবোৰ আজিকালি প্ৰায় পাহৰিয়েই পেলাইছো | জীৱনৰ মধুৰতম সময়ৰ সেই খেলবিলাক খেলি থাকোঁতে ভবা নাছিলো যে আমি এটা উদ্বিগনতাৰে ভৰা ভৱিষ্যতলৈ আগবাঢ়িছোঁ | বৰ্তমান জীৱনৰ যি পৰিস্থিতি , এইঅশান্তিময় পৰিবেশ , অৰাজকতা,লুন্ঠন আদিৰ পৰা ৰেহাই পাবলৈ আমিবোৰে অজানিতে গতি কৰিব বিছাৰোঁ সৰুতে শুনা সাধুকথাৰ দেশলৈ, তেওঁলোকৰ সাহসিকতাৰ কথাবোৰলৈ | সেই দানৱ আৰু সাহসী অতিমানৱৰ কথাবোৰলৈ | যিবিলাক এতিয়াও আমাৰ দৈনন্দিন জীৱনত এতিয়াও প্ৰতীকিৰৄপত সংঘটিত হৈ আছে | প্ৰতীকধৰ্মী নাটখনিৰ আৰম্ভণী হৈছে সময়ৰ গৰ্ভত হেৰাই যোৱা এটা খেল আৰু খেলৰ গীতেৰে "ইমান ইমান পানী..... গঙ্গা ৰাণী....." | তাৰ পাছত কাহিনীয়ে গতি কৰিছে | আছলতে এটা কাহিনী বুলি ক’লে ভুল কোৱা হ’ব | নাটখনিৰ প্ৰ্ত্যেকটি দৄশ্য একো একোটা কাহিনী | প্ৰত্যেক দৰ্শকৰ বাবে ই একোটা সুকীয়া কাহিনীৰ ৰৄপ ল’ব পাৰে | লাগে সেয়া মল্ল যুঁজৰ যুজাঁৰু দুজনক সাজু কৰাৰ দৄশ্য‌ই হওক বা সাধাৰণ জনতাৰ কথা নুশুনি নেতাজনৰ কাণত ঠিলা দিয়া দৄশ্য‍‍টিয়েই হওক |নাটকৰ মুখ্য চৰিত্ৰটিয়ে অংকন কৰা এটি ঘড়ীয়ে সময়ক প্ৰতিফলিত কৰে | সময় গতিশীল আৰু সমাজ পৰিবৰ্তনশীল | কেতিয়াবা ভাল সময় আহে কেতিয়াবা বেয়া | বাৰে বাৰে অসুৰৰ চৰিত্ৰটোৱে ঘ্ড়ীটোৰ ৰৄপ সলনি কৰি সন্ত্ৰাসৰ সৄষ্টি কৰে আৰু মুখ্য চৰিত্ৰৰ চিত্ৰশিল্পীজনে বাৰে বাৰে তাক শুধৰুৱাৰ চেষ্টা কৰে | এচাম সুস্থিৰ চিন্তাধাৰাৰ মানুহে সমাজত সততাৰ লাইখুটা স্থাপন কৰিবৰ চেষ্টা কৰে আকৌ এচামে ষড়যন্ত্ৰৰে ইয়াক ধ্বংস কৰিব বিচাৰে | বৰ্তমান সময়ত ৰাজনৈতিক-অৰাজনৈতিক সকলো ক্ষেত্ৰতে যে অশুভ শক্তিয়েই যে বেছিকৈ খুপনি পুতিবলৈ সক্ষম হৈ উঠিছে তাকেই শেষৰফালে প্ৰতিফলিত কৰিছে নাটখনিয়ে |

আজিৰ সমাজত মানুহৰ সময়ৰ অভাৱ | মানৱীয়তাক ভৰিৰে মোহাৰি প্ৰতিযোগীতাৰ দৌৰতএকো একো্টা যন্ত্ৰ হৈ দৌৰিছোঁ | আমি এতিয়া সৰুতে খেলা দৰা ক‍ইনাৰ পুতলাতকৈ কোনো গুণে কম নহয় | চাবি দিয়া পুতলা | কালৈকো চোৱাৰ সময় নাই | সকলোকে পিছত ৰাখি আগবাঢ়ি যোৱাৰ সময় এয়া | শিক্ষাৰ প্ৰসাৰতাৰ বাবে আমি শিক্ষাক মৌলিক অধিকাৰ কাৰিছোঁ | কিন্তু শিশু শ্ৰমিক ব্যৱহাৰ কৰিবলৈ এতিয়াও এৰা নাই | সাধাৰণ মানুহৰ বিশ্বাসত ভৰি দি নেতা হৈছো | কিন্তু নেতা হোৱাৰ পাছত সাধাৰণ মানুহৰ সমস্যা শুনাতো বাদেই , কানত ঠিলাহে দিছোঁ | ফলশ্ৰুতি স্বাভাৱিক | অসুৰত্ব‍ই মুৰ দাঙি উঠিছে | সাধাৰণ জনতাৰ মাজৰে কোনো ভাই ভনীয়ে উঠাইছে অস্ত্ৰ | ৰক্তাত কৰি তুলিছে সমাজ | হত্যা কৰিছে নিজৰেই ভাই ভনীক | কিন্তু তাৰ মাজতো ভাল আছে | সততা জীয়াই আছে | থমকি ৰোৱা নাই প্ৰকৄত শুভ চিন্তকসকল | অশুভ শক্তিয়ে বাৰে বাৰে তেওঁলোকক হত্যা কৰাৰ পাছতো আকৌ তেওঁলোকৰ জন্ম হয় | পৄথিৱীৰ বিভিন্ন কোণত, বিভিন্ন ৰুপত কিন্তু একেই সুস্থ সমাজ গঠনৰ প্ৰতিশ্ৰুতিৰে | সমাজৰ এই হত্যা সিংসা , ভাই ভাইৰ কাজিয়াত অতীষ্ঠ হৈ মাতৄৰৄপী প্ৰকৄতিয়ে চীত্‍কাৰ কৰি উঠিছে | সময়ে কাকো ৰেহাই নিদিয়ে | সকলোকে গ্ৰাস কৰে | সভ্য অসভ্যৰ ভেদাভেদ নাৰাখে | সেয়ে নাটকখনৰ শেষৰ দৄশ্যটি " দা স্ক্ৰীম " আৰু " দা পাৰ্চিচটেন্স অৱ মেমৰী"ৰ ৰৄপ লৈছে | আছলতে শেষৰ দৄষ্যটি দুইখন ছবিৰ এক সমাহাৰ | মুঠৰ ওপৰত নাট্যকাৰে নাটখনিৰ জড়িয়তে যি বাৰ্তা বৰ্তমান সমাজলৈ প্ৰেৰণ কৰিব বিছাৰিছে তাত এশ শতাংশ সফল | চিত্ৰশিল্পীৰ কাৰণেও নাটখনি এক চিন্তাৰ খোৰাক হ’ব পাৰে | এখন সফল চিত্ৰও হ’ব পাৰে | নাট্যকাৰে যেন দুইখন চিত্ৰৰ সংমিশ্ৰণত এখন নতুন চিত্ৰ আঁকিলে | শেষৰ দৄশ্যটিয়ে তাৰেই এটা সাঁচ বহুৱাই গ’ল মনত | আৰু বহুতো কিবা কিবি আছে নাটখনিত | সেই কিবা কিবিবোৰ উদ্ধাৰ কৰিবলৈ চাব লাগিব "ইমান ইমান পানী" |

অভিনয়ৰ দিশৰ পৰা চাবলৈ গ’লে মুখ্য চৰিত্ৰত অভিনয় কৰা শশাংক সমীৰৰ অভিনয় শলাগীবলগীয়া | সংলাপ প্ৰক্ষেপন আৰু মঞ্চৰ ব্যৱহাৰ উল্লেখনীয় | শিশু চৰিত্ৰৰ ভিতৰত লেনিন আৰু ৰিমঝিমৰ ভৱিষ্যত উজ্জ্বল | যদিও কিছু কিছু ক্ষেত্ৰত জড়তা আছে | নৱাগত অভিনেত্ৰীগৰাকীৰ অংগ সঞ্চালনৰ জঠৰতা দৰ্শকে ধৰিব পৰা হৈছে | অভিনয়শৈলী যথেষ্ট উন্নত | অশুভ শক্তি (অসুৰৰৄপী)ৰ চৰিত্ৰত অভিনয় কৰা ভৰত চুতীয়াক ৰাইজে পাহৰিব নোৱাৰে | অন্যান্য চৰিত্ৰত আছিল বুলগেনিন বৰুৱা, বিনোদ দাস, প্ৰেৰণা বৈশ্য আৰু জয়ন্ত ৰাভা | শিশু শিল্পীসকল ক্ৰমে লেনিন বৰা , ইশাণী মোদীয়াৰ, ভাৰ্গৱ বৰা, অৰিন্দম বৰা, শুভাংকৰ পাটোৱাৰী, অংকুৰ হাজৰিকা আৰু সৰ্ব কণিষ্ঠ অয়নাও জেংৰাই | সংগীত প্ৰসংশনীয় | বাঁহী বাদক অৰ্পন বেজবৰুৱাও প্ৰশংসাৰ যোগ্য | শ্ৰীফৰ্টত অনুষ্ঠিত হোৱাৰ আগতে ৰবীন্দ্ৰ ভৱনত অনুষ্ঠিত হোৱা দৰ্শনীটো চোৱাৰ বাবে এইবাৰ পোহৰৰ যাদুখিনিৰ অভাৱ অনুভৱ কৰিলো | এই ক্ষেত্ৰত অৱশ্য মঞ্চৰ সীমাবদ্ধতাৰ কথা আহি পৰে | নাট খনিত পোহৰ এটা অভিন্ন অংগ | এটি চৰিত্ৰ বুলিও ক’ব পাৰি | তথাপিও শ্ৰী ফৰ্টৰ দৰ্শকক পোহৰৰ যাদুৰ অবিহনেও "ইমান ইমান পানী"য়ে বান্ধি ৰখাত সফল হৈছে | নাটকখনি উপভোগ কৰি উঠাৰ পাছত বিখ্যাত অভিনেত্ৰী চেতনা দাস বাইদেউক নাটখনিৰ বিষয়ে ব্যক্তিগত ভাৱে সোধাত কৈছিল " চিন্তা কৰিবলৈ বাধ্য হ’লো " | নাটকখনৰ ইউ টিউব লিংকটো..

http://www.youtube.com/watch?v=8zuaCY4_b8Y

No comments:

Post a Comment